Kék szem: Konzervatív, gyors észjárás.
Zöld szem: Komoly, misztikus, vakmerő, szorgalmas.
Barna szem: Hűséges, kitartő, visszafogott.
Fekete szem: Szenvedély, nyitottság, maximalizmus.
Piros
A piros a vér, és a tűz szine, így gyakran a háborúval, veszéllyel, erővel társítják de megjelenik a szerelem, a vágy, a szenvedély kifejezőjeként is.
A piros egy nagyon érzelmes, gazdag szín, felgyorsítja az ember belső folyamatait, növeli a légzésszámot, és emeli a vérnyomást. Nagyon látható szín, ezért lettek pirosak a stoptáblák és a tűzoltó felszerelések. A piros szín növeli a «bátorságot» ezért található meg számos ország nemzeti zászlaján.
Narancssárga:
A narancssárga ötvözi a a piros által sugalmazott energiát és a sárga boldogságát. Általában az örömmel, napfénnyel és a trópusokkal kötik össze. A narancssárga a lelkesedést, az elragadtatást, a boldogságot, a kreativitást, az elhatározottságot, a vonzerőt, a sikert,a bátorítást, és az izgatást fejezi ki.
Az emberi szem számára a narancssárga egy nagyon meleg szín, így a forróság érzetét kelti, de nem olyan agresszív, mint a piros. A narancssárga növeli az agyba jutó oxigén mennyiségét, élénkítő hatású és növeli a szellemi aktivitást. Nagyon elfogadott a fiatalok körében. A narancssárgáról az egészséges étel jut eszünkbe és az étvágyunkat serkenti. A narancssárga az ősz és az aratás színe. A címertanban a narancssárga az erő és a kitartás szimbóluma.
Sárga
A sárga a napsütés színe. Az örömmel, a boldogsággal, az értelemmel és az energiával szokás összekapcsolni.
A sárga meleg hatást, boldogságot kelt, elősegíti a mentális aktivitást, és erőt ad. A sárga gyakran ételt jelent… Világos, csupasz egy igazi figyelemfelkeltő, épp ezért festik a Taxikat sárgára. Ha túl sokat használják, a sárga már zavaró is lehet; például a kisbabák többet sírnak egy sárga szobában. A sárga a legfeltűnőbb egy fekete háttér előtt, ezért is használják figyelmeztetéseknél ezt a színkombinációt. A címertanban a sárga a díszességet és hűséget jelzi. Később a gyávaság szimbolumává vált.
A sárgát a kellem, boldog érzések felelevenítésére használd. Használhatod például a gyermekeknek szánt pihenő termékek reklámozására. A sárga egy nagyon célravezető szín, így használd a legfontosabb információk kiemelésére. Az emberek a sárga színt gyakran gyermetegnek tartják, úgyhogy nem ajánlatos használni tekintélyes, drága termék eladásakor: senki nem fog venni sárga öltönyt, vagy sárga Mercedest. (Vagy sárga BMW 520i-t). A sárga egy megbízhatatlan és spontán szín, úgyhogy ne használd, ha stabilitást, megbízhatóságot, biztonságot akarsz sugallani. A sárga eltűnik a fehérben, úgyhogy általában kell neki egy sötét háttér a kiemelésére. A sárga árnyékai ellenszevesek, mert elvesztik a boldogságukat és elhanyagolt, borús érzetet keltenek.
Zöld:
A zöld a természet színe. Ez szimbolizálja fejlődést, harmóniát, szemtelenséget, és a termékenységet. Erős érzelmi összefüggés van a zöld szín és a biztonság között. A sötétzöldet rendszerint a pénzzel társítják.
A zöldnek nagyszerű nyugtató ereje van. A legpihentetőbb szín az emberi szem számára; javítja a látványt. A zöld állandóságot és állóképességet sugalmaz. Néha a zöld a tapasztalat hiányát fejezi ki, a példa kedvéért: a kezdőket gyakran zöldfülűnek szoktuk nevezni. A címertanban a zölddel, a fejlődést és a reményt tüntethetjük fel. A zöld ellentéte a pirosnak, biztonsági eszközöknél; például ez a színe a szabad átkelésnek az úttesten.
Zöldet a biztonság feltüntetésére használják, végül is gyógyszereken és orvosi termékeken láthatjuk. A zöld közvetlenül kapcsolódik a természethez, tehát tudod használni a ‘zöld’ termékek hirdetéséhez.
Kék:
A kék az ég és a tenger színe. A kékről gyakran a biztonságra(?) és a stabilitásra gondolunk. Ez a szín szimbolizálja a reményt, a hűséget, a bölcsességet, a bizalmat, az intelligenciát, a becsületet, az igazságot és a mennyet.
A kék hasznos figyelemfelkeltő(?) az akarathoz és testhez. Ez a lassú emberi anyagcsere és nyugodt eredmény eljárásának színe. A kékről erősen asszociálunk a békességre és a nyugalomra. A címertanban, a kék használható az áhítat és a nyíltság szimbolizálására.
A kék a férfiak színe; a tanulmányok szerint, ez erősen elfogadott közöttük. A sötétkék a bölcsességet, a szaktudást és a stabilitást jelenti.
Rózsaszín:
A bíbor összekapcsolható a kék stabilitásával és a vörös energiájával. A bíbort a magasztossághoz kötjük. Ez szimbolizálja az erőt, a nemességet a luxust és a becsvágyat. Ez a szín átadja a vagyon és a pazarlás érzését(<–ez így helyes mondat?:It conveys wealth and extravagance.). A bíborról gondolhatunk szintén a bölcsességre, a méltóságra, a függetlenségre, a kreativitásra, a titokzatosságra és a mágiára.
Egy közvéleménykutatás szerint, a kamasz gyerekeknek majdnem 75%-a, jobban kedveli a bíbort, mint az összes többi színt. Nagyon kivételes szín a természetben; néhány ember szerint erőltetett.
A világos bíbor jó választás női design-hoz. Az élénk bíbort használhatod mikor gyermek termékeket reklámozol.
A világos bíbornak romantikus és nosztalgikus hangulata van.
Fehér:
A fehér színnel kapcsolatban a fényre, a jóságra, az áratlanságra, az egyszerûségre, a szüzességre asszociálunk. Leginkább a tökéletesség színéhez társítjuk.
Ezek mellett a fehér szín a biztonságot, egyszerûséget és tisztaságot is szimbolizálja. A feketével ellentétben leginkább pozitív jelentése van. Sikeres kezdetet is jelenthet.
A címertanban a fehér jelentése a hûség, kötelességtudás és egyszerûség.
A hirdetésekben a fehér utalhat a frissességre és tisztaságra, mert egyben a friss hó színe is ez. High-tech témában is bátran használhatod, mert egyszerûséget (egyszerû kezelhetõséget) sugallmaz.
Megfelelõ szín a különbözõ jótékonysági szervezetek számára is, hisz az angyalokat legtöbbször fehér ruhában ábrázolják.
Továbbá a fehér megfelelõ szín a kórházak, orvosok számára is (sterilitást, tisztaságot sugallmaz), így ajánlhatod az egészségügyben dolgozó ügyfelek számára is.
Étkezésben és élelmiszerekkel kapcsolatban leginkább a könnyûséget, a zsírszegény ételeket és a tejtermékeket jelenti.
Fekete:
A fekete színről az erőre, az elegenciára, a formalitásra, a halálra, a gonoszra és a rejtélyre asszociálnak az emberek.
A fekete egy rejtélyes szín, amit a félelem és ismeretlennel szokás összekotni (Gondoljunk például a feketelyukakra). Gyakran van negatív jelentése is (fekete lista, fekete humor, fekete halál (=pestis), stb.). A fekete erőt és tekintélyt sugároz; formális, elegáns és tekintélyes szín (fekte nyakkendő, fekete Mercedes, fekete BMW 520i). A címertanban a fekete a bánat, baj szimbolúma.
A Fekete a perspektíva és mélység érzetét kelti, de egy fekete háttér csökkenti az olvashatóságot. Egy fekete öltönyben vagy ruhában vékonyabbnak tűnhetsz. Egy galériában vagy kiállításon a fekete vagy szürke jó háttér lehet, mert kitűnik belőle a többi szín. A fekete nagyon jól ellentétben áll a világos színekkel. Ha a narancssárga vagy piros – vagy egyéb más erős – színekkel összehozva a fekete egy nagyon agresszív színsémát adhat.
Read more: http://csajoknakkk.hupont.hu/125/szinek-jelentesei#ixzz3JXeVp3jy